jueves, 4 de junio de 2020

Thursday 4th June, 2020

Hello!

Today, we are going to do some reading in ENGLISH:

- Class B. page 111 (ex. 3)
- Activity B. page 103

miércoles, 3 de junio de 2020

Videoconference 3/06

Hello again!

This is what we've done in the videoconference:

ENGLISH: we practised with countables and uncountables

UNCOUNTABLES: Water, tuna, milk, biscuits, flour, tomato sauce 

                                  You can say "a bottle" of water, for example (revise the others)

COUNTABLES: Bananas, mushrooms, peppers, onions

                            Remember the rule:

How much + uncountables 

How many + countables 

I need / I don’t need a lot of + countables & uncountables

In NATURAL S, we revised simple machines:

In SOCIAL S, we revised History with these questions:

Who invented democracy and mythology? à Greeks (Emporion) 

Who lived in fortified settlements and were metalworkers? à Celtiberians (centre of the Peninsula) 

Who lived in castros? (round houses) à Northern people 

Who invented the alphabet? à Phoenicians (Malaka, Gadir)

Wednesday 3rd June, 2020

Hello there!

Today, you have to correct some ENGLISH work.

From the story... Activity B. page 101 (ex. 1 and 2)

1) 1. A bag of flour YES

2. A packet of biscuits YES

3. A bottle of water NO

4. A tin of tuna YES

5. A carton of milk YES

6. A jar of tomato sauce NO

2) 2. Flour 3. Tuna 4. Cheese 5. Biscuits, ice cream, chocolate

And from Lesson 5...  Activity B. page 102 (ex. 2)

1. many / many

2. much / a lot of

3. many / four

4. much / much

5. many / a lot of

Write your doubts and see you in a while in the videoconference! ☺

03.06.20

¡Buenos días!

Vamos a repasar, nos vemos mañana, preparar vuestras dudas.

MATEMÁTICAS

Pág. 226: activ. 8
PRACTICA LA MEDIA


LENGUA
Pág. 215: acts. 3, 4, 5 y 6


martes, 2 de junio de 2020

02.06.20

¡Hola chic@s!

CONCENTRACIÓN, estáis trabajando genial.

Hoy os envío el último concepto que nos queda por ver y ya podéis ir repasando.

Me gustaría que me enviarais vuestros resúmenes de la U 15.

Los números IMPARES de lista LENGUA y los PARES el de MATEMÄTICAS.



LENGUA

Pág. 210-211: ejer. 2, 3, 4, 5 y 6

Practica


MATEMÁTICAS

Pág. 227: activ. 9 y 11





Tuesday 2nd June, 2020

Hello!

Today for ENGLISH we are going to work with countable and uncountable nouns.

Here's a video to help you with them.



From the Class B., page 110: copy the grammar table (ex. 3) in your notebook

Then, do Activity B. page 102 (ex. 2)

lunes, 1 de junio de 2020

Comunicación a las familias


01.06.20

¡Buenos días!

¿Notáis algún cambio? 😂😂😂 ¡Comienza el mes de junio!. Chicos este mes hay muchas frutas y verduras buenísimas. Si pincháis en la imagen os llevará a una web que os lo explica.

¿Visteis algún museo? ¿Qué es lo que más os gustó? ¿Sabéis que dos museos aún no he visitado?

Esta semana tenéis autoevaluaciones de Música, Educación física, Matemáticas y Lengua. La profe Inma de Religión me dice que tenéis los materiales en la web.

Comenzamos ...

MATEMÁTICAS


Media : Pág. 222: activ. 1 y 2; Pág. 223: activ. 4 + Cálculo mental



LENGUA

Preposiciones y conjunciones (pág. 208) Al final os dejo un vídeo para aprender las preposiciones cantando 😃

Págs. 208-209: acts. 2, 3, 4 y 5




Monday 1st June, 2020

Hello! Here we are, last month of the academic year!

This is your ENGLISH work for today:

Read Story Unit 8. Class B. pages 108-109. 
Exercises: Activity B. page 101 (ex. 1 and 2)

And your Natural and Social S. work for the week is...

NATURAL S

- Correct pages 134-135.

2) The picture shows a lever with its parts: fulcrum, rigid bar, load and force (the children playing on the see-saw)

6) 

Nutcracker: lever 2

Tweezers: lever 3

Juicer: lever 2

Scissors: lever 1

Bottle opener: lever 2

Pliers: lever 1

Stapler: lever 3

Wheelbarrow: lever 2

Scales: lever 1

12)

Image result for class of lever 1Class Two Lever Examples
The Lab: febrero 2015

- Study “Inclined plane and pulley” (page 130). Do Page 135 (ex. 9)

SOCIAL S:

- Correct page 119, ex. 1

FORM OF WRITING IN MESOPOTAMIA: pictures like arrows. NAME: cuneiform writing

FORM OF WRITING IN EGYPT: pictures of real things and ideas. NAME: hieroglyphic

- Study “The first civilisations in the Iberian Peninsula” (pages 108-109). Do Page 116 ex. 4

viernes, 29 de mayo de 2020

Friday 29th May, 2020

Hello! Happy Friday!

I hope you enjoy the weekend, but first we have our bilingual questionnaires this week. Good luck!

ENGLISH

NATURAL S

SOCIAL S

And...here's the new and last activity of ARTS.
It's related with the History we are learning in Social S.

- Crack the Egyptian God names and write your own name using hieroglyphs.
(You can print the worksheet or do it on a different piece of paper)
- And please, send me your work by email until Monday 8th June.

29.05.20

Tienes que enviar un mail profesional y no sabes cómo empezar ...
¡Buenos días chic@s!


Hoy vamos a trabajar el correo electrónico o email.


Empezaremos por unas nociones:




Podéis hacer la actividad de dos maneras, ELIGE 1 DE ESTAS OPCIONES:

              A.- Mira el vídeo que aparece a continuación y haz las actividades de Lengua de la página 214: acts. 1, 2 y 3.

              B.- RETO MAIL: Mira el vídeo que aparece a continuación y después escríbeme un email a  buhofontesa@gmail.com. En este mail me tienes que contar las 5 claves, que te parecen más importantes, descubiertas por estos aventureros. ¡OJO! No olvides rellenar el asunto.





Para terminar os dejo unos cuantos museos para visitar. Por si os apetece este fin de semana.
El Reina Sofía añadirá 22 salas en 2021 para su colección ...¿Quién adivinará los dos museos que aún no he podido visitar? 😉
En este museo, está la historia del arte español y también la de Europa. ¡¡¡Podéis contemplar el Guernica de Picasso!!!. 
Museo Smithsoniano de Arte Americano - Wikipedia, la enciclopedia ...
Es uno de los los museos estadounidenses más famosos y uno de los más importantes del mundo. Un paseo por la historia, desde la época clásica al pop. ¡¡¡Podréis ver una exhibición de los súperhéroes!!!. 
La web está en inglés, pero las fotografías se entienden en todos los idiomas, ¿no te apetece? ¡¡¡Adentrarse en el maravilloso mundo de la fotografía!!!. 
Audioguía NATIONAL GALLERY LONDRES - Historia (ES) | MyWoWo
Aquí puedes encontrar increíbles pinturas y obras de arte, así como... ¡¡¡Una visita a la galería 3D!!!.
Lo has visto en dos mil películas, y ahora también puedes verlo en tu ordenador. ¡¡Pasead por sus pasillos repletos de espejos, candelabros, pinturas como si estuvierais allí!!!. 
Cuatro pisos para visitar imágenes virtualmente, en la que encontraréis imágenes en alta resolución del pintor holandés más famoso.  
Louvre: Los museos levantan su marca con la reparación histórica ...
Un paseo virtual por sus obras de arte, la galería Apollo y las salas donde se guardan auténticos tesoros arqueológicos de los antiguos egipcios. ¡¡¡Espectacular!!! 
Storehouse of Memory: MUSEUM. The Metropolitan Museum of Art
Podréis contemplar obras de Vermeer y Bruegel, y además exposiciones de modistas como Coco Chanel o Dior. Otro concepto de museo ¡¡¡Te sorprenderá!!!
Una de las pinacotecas más importantes del mundo. Descubre la cantidad de recursos interactivos que nos ofrece. ¡¡¡Chulísimos!!!
Ontario Science Centre: todo lo que necesitas saber | Álbum de ...
¡¡¡Haz ciencia desde casa!!!. Está en inglés, pero puede ser megadivertido. ;)
¡Buen fin de semana! 

jueves, 28 de mayo de 2020

Videoconference 28/05

Hello again!

We tried to do some activities in the videoconference today, but it's difficult if you're drawing when I share screen or talking when it's not your turn.

Most people were paying attention, well done!

ENGLISH: PAST SIMPLE QUESTIONS

1. Why DID you COOK some food?

I cookED some food to eat.

2. Why did you go to the supermarket?

I WENT to the supermarket to buy some food.

3. Why did you call me?

I called you to ask you for a favour.

4. Why did you do that picture?

I did that picture to give it to my friend.

Remember, questions in the Past Simple have DID + INFINITIVE. 
In the answers, regular verbs finish in -ED and you have to study the irregulars.

NATURAL S: LEVERS. Here's some help. Also, look at Julia's infographic in the section "Trabajos"



SOCIAL S: Here's some help with the Periods in History

Thursday 28th May, 2020

Hello!

Today we have some ENGLISH work to correct:

Activity B. page 100

3) 

2. To have / H

3. To find / A

4. To buy / H

4) (suggested answers)

2. She went to the florist’s to buy some flowers.

3. He went to the greengrocer’s to buy some carrots.

4. They went to the toy shop to buy some yo-yos.

Please, study the new vocabulary and grammar of Unit 8.

Bye!

28.05.20

¡Buenos días!
Hoy terminaremos el día con música ;). 
Pero empecemos repasando.

MATEMÁTICAS
 Pág. 226: activ. 2 y 4

LENGUA
Poemas: Las piedras y El sol y la luna (pág. 212)
Pág. 213: acts. 3, 4, 5, 6, 7 y 8




EL RETO




Nuestros amigos italianos nos envían su música favorita para compartir. 
Aparecerá al final de la pestaña de Etwinning.
1º Escuchar, escribirles comentarios en los vídeos que os ha propuesto.
2º Buscar música para compartir. Enviarme a mi vuestros vídeos favoritos, 
pero ¡OJO! con las letras.

Hecho con Padlet



miércoles, 27 de mayo de 2020

27.05.20

¡Buenos días! Nos vemos en un rato ;), ahora ¡A corregir!

Aquí dejo las correcciones.

Wednesday 27th May, 2020

Hello!

Today in ENGLISH, we are going to...

Study the Grammar of Unit 8 - Lesson 3 (Past Simple questions). This is review!
From the Class B. page 107, copy the grammar table in your notebook. 
Then, do Activity B. page 100 (ex. 3 and 4)

Have a good day!

martes, 26 de mayo de 2020

26.05.20

¡Buenos días!
Sigo esperando vuestras respuestas al reto de ayer ;), además os animo a seguir contestando las cartas de nuestros amigos italianos y a enviar nuevas recetas para disfrutar en familia ;). Todo esto os espera en la pestaña de Etwinning.

Empecemos...

MATEMÁTICAS
Comienza el último resúmen de matemáticas en el apartado de resúmenes. Resume los recuadros de las pág 218 y 220.

Más probable y menos probable
Pág. 220: activ. 1
Pág. 221: activ. 3 y 4


LENGUA

Siglas y abreviaturas (pág. 207)
Pág. 207: acts. 1 y 3; Pág. 215: acts. 1 y 2

Tuesday 26th May, 2020

Hello!

Today, correct the ENGLISH activities that you did yesterday:

Activity B. page 99

1) 2. Sports shop 3. Travel agent’s 4. Newsagent’s 5. Florist’s

6. Baker’s 7. Chemist’s 8. Bookshop 9. Greengrocer’s 10. Toy shop

2) 2. I went to the newsagent’s.

3. I went to the baker’s.

4. I went to the florist’s.

5. I went to the toy shop.

6. I went to the sports shop

And please, study the new vocabulary!

Bye!

lunes, 25 de mayo de 2020

25.05.20

¡Buenos días chic@s!

Hoy comenzamos los últimos temas de Matemáticas y lengua.

En matemáticas vamos a aprender sobre estadística, a la profe le encanta este tema 😉. Pensando en ello se me ocurrió un nuevo reto para vosotros. Aquí os lo dejo:

RETO DE MATE Y LENGUA: 
Quiero que me inventéis una SUPER-MEGA-BREVE historia sobre el SUCESO IMPOSIBLE de la imágen.  Las reglas son:

  • OJO, máximo 30 palabras, mínimo 20. 
  • Si escribes más o menos no vale.😂😂😂
  • Envíalo antes del jueves a buhofontesa@gmail.com

En la videoconferencia daré los ganadores ;)

Empecemos...

LENGUA

Teatro: Un encuentro afortunado (págs. 204-205)

Pág. 206: acts. 1, 2, 4 y 6


MATEMÁTICAS

Suceso seguro, posible e imposible
Pág. 218: activ. 1 y 2; Pág. 219: activ. 4 + Cálculo mental




Para terminar os comparto los Quizlet de biografía que hicieron l@s compis, Disfrutar!!!
Quizlet 1
Quizlet 2

Los pondré en la pestaña de trabajos para que podáis jugar cuando queráis.

Monday 25th May, 2020

Hello!

How was your weekend? Hope it was good!

Here's today's ENGLISH work:

- We start Unit 8 and you have to study the vocabulary in the Class Book, on page 106.
- Then, do the activities in the Activity Book: page 99

And our Natural and Social S. work for the week is...

NATURAL S

- Correct the review worksheet of Unit 7



- And we are going to start Unit 8 ("Machines").

Here's a song to introduce this new unit (hope you like it!)



Read introduction (pages 126-127).
Study levers (pages 127-128).

Watch this video to help you understand the types of levers:


Then, do these exercises in your notebook: Page 134 (ex. 2 and 6). Page 135 (ex. 12)

SOCIAL S

- Correct the reading about Atapuerca (page 102)

2. Heritage Sites
3. the end of the Paleolithic and the Metal Age
4. did.
5. stone
6. more than
7. bone
8. Homo antecessor
9. bison
10. archaeological

- And we are going to start Unit 6 ("Ancient Times").

Read introduction (pages 106-107).
Study the timeline of History. There's one in our book, and here's another one:

descubro?...aprendo!!: PREHISTORY AND HISTORY TIMELINE

Read about “Ancient writing” (page 119) and do ex. 1.

Next Friday we will have our bilingual questionnaires:

ENGLISH-study the new contents we have this week and revise previous ones. Here are some links to help you revise grammar:
PAST SIMPLE
PRESENT PERFECT

NATURAL S: study the three types of levers

SOCIAL S: study the timeline and revise Prehistory

REMEMBER, today is the last day to send me your Arts work (time capsule) by email, and the writing of English (if you haven't).